Loading...
  • FWA:

    Finnish Web Awards on kilpailu ammattilaisille, jotka suunnittelevat ja toteuttavat Suomen parhaita nettisivuja
  • KILPAILUN TUOMARISTO:

    Heikki Ahdekivi, Pekka Nuikki, Ilkka Paananen, Jorma Ollila, Tarja Virmala, Jorma Silvasti ja Jaakko Tapaninen
  • KILPAILUN HISTORIA:

    FWA 2018 kilpailusivustot keräsivät lähes 35 000 yleisöääntä netissä. Parhaiten menestyneet sivustot etenivät finaaliin, jossa tuomaristo palkitsi parhaat.
  • YLEISÖÄÄNESTYS:

    3.6. - 30.9.2019

    FINALISTIEN TUOMAROINTI:

    Lokakuu 2019

Visit Finland voitti - Finnish Web Awards Grand Prix 2018

Finnish Web Awards palkitsee jälleen maamme parhaat nettisivujen suunnittelijat ja tekijät. Vuoden 2018 kilpailuun osallistui iso joukko maamme merkittävimpiä toimistoja ja brändejä. Yleisö äänesti netissä finaaliin parhaat sivut, ja niiden joukosta arvovaltainen tuomaristo valitsi marraskuussa voittajat.

Tuomaroinnissa kolme parasta sivustoa erottui selvästi muista. FWA Grand Prix:n voittaja on Suomen matkailusivusto Visit Finland, joka täyttää markkinointitehtävänsä upeasti ja monipuolisesti. ”Vihdoinkin sivusto kotimaastamme jonka linkin voi ylpeänä lähettää kenelle tahansa ulkomaalaiselle toivottaen tervetulleeksi kotimaahamme – sen 101-vuotias itsenäinen Suomemme ansaitsee”, toteaa tuomariston puheenjohtaja Pekka Nuikki.

Kultainen FWA-palkinto jaettiin Evermaden tekemän Helsingin Diakonissalaitoksen ja Mainostoimisto Sininen Härän synnyttämän Hatsolon sivustoille. HDL:n sivusto kertoo järjestön tehtävät ja olemassaolon tarkoituksen rohkeasti, inhimillisesti, selkeästi ja osallistumaan kannustaen. Hatsolon vilpittömyys ja positiivisuus on sivuston punainen lanka ja sivuston toteutus johdonmukainen.

Netissä toteutettu yleisöäänestys keräsi lähes 35 000 ääntä. Yleisöäänestyksen suosikki oli Mainostoimisto Speciaalin sivusto, toiseksi äänestettiin Hatsolon, ja kolmantena Eckerö Linen sivusto.

Tuomaristoon kuuluivat Jorma Ollila, Ilkka Paananen, Tarja Virmala, Heikki Ahdekivi, Jaakko Tapaninen, Jorma Silvasti ja tuomariston puheenjohtaja Pekka Nuikki. Kriteereinä oli ulkoasun ja teknisten ominaisuuksien ohessa yhteensä parikymmentä muuta arvioinnin mittaria.

GRAND PRIX: Visit Finland (Creuna ja SEK)

GOLD: Helsingin Diakonissalaitos (Evermade)

GOLD: Hatsolo (Mainostoimisto Sininen Härkä)

SILVER: Suomen Jäätelö (Werklig)

SILVER: Trainers’ House (Zeeland Family Oyj)

BRONZE: Marja Kurki (Crasman Oy)

BRONZE: Eckeröline (Digia)

BRONZE: Fillarilla (Zeeland Family Oyj ja Recommended Finland)

PARAS UI-DESIGN: Analyse2 (Contrast Digital Oy)

PARAS KUVITUS: Visit Finland (Creuna ja SEK)

PARAS TEKNINEN TOTEUTUS: Noodi (Vincit)

PARAS TEKSTI: Helsingin Diakonissalaitos (Evermade)

PARAS UX-DESIGN: Slush (Evermade)

PARAS MOBIILIPALVELU: Helsingin Seudun Liikenne (Palmu)

PARAS VERKKOKAUPPA: Aurinkomatkat (Aurinkomatkat)

PARAS BLOGI: Hatsolo (Mainostoimisto Sininen Härkä)

Kysymyksiä/Vastauksia

Täyttämällä tällä sivustolla olevan ilmoittautumislomakkeen. Ilmoittautuminen on helppoa ja nopeaa. Sinun tarvitsee vain kertoa ilmoitettavan sivuston osoite, ilmoittajan perustiedot ja valita kategoriat, joihin ilmoitat verkkosivuston. Ainoastaan finaaliin valituista verkkosivustoista pyydetään toimittamaan lisätietoa tekijöistä, käytetystä tekniikasta ym. netissä tapahtuvaa esittelyä varten.

Voit ilmoittaa kilpailuun yhden tai useamman verkkosivuston tai mobiilipalvelun. Yksi verkkosivusto tai mobiilipalvelu osallistuu samalla osallistumismaksulla yhteen pääsarjaan ja kahteen alasarjaan. Yhteiskunnallisessa ja yrityssarjassa alasarjoja ei ole. Ilmoittautumismaksun 230 euroa + 24 % alv voit suorittaa ilmoittautumisen yhteydessä joko verkko- tai luottokorttimaksuna tai laskulla.

Ilmoittautuminen päättyy 30.4.2019. Verkkosivustot ja mobiilipalvelut esitellään äänestäjille eli Suomen nettiä käyttävälle kansalle 3.6.2019.

Ensimmäisessä vaiheessa kaikilla internet-yhteyden omaavilla henkilöillä on mahdollisuus äänestää maamme parhaita verkkosivustoja. Yksittäinen internet-liittymä voi lähettää päivässä vain yhden äänen kullekin kilpailutyölle. Finaaliin pääsevät kunkin sarjan kymmenen eniten ääniä saanutta sivustoa. Finaalissa kuusihenkinen tuomaristo, johon kuuluvat Heikki Ahdekivi, Pekka Nuikki, Ilkka Paananen, Jorma Ollila, Tarja Virmala, Jorma Silvasti ja Jaakko Tapaninen, valitsevat palkittavat sivustot. Myös kunkin sarjan eniten yleisöääniä saaneet sivustot palkitaan.

Kilpailun avauduttua yleisö äänestää kymmenen parasta työtä finaaliin. Finalistien joukosta tuomaristo valitsee voittajat, ja yleisö omat suosikkinsa. Tuomaristo valitsee alasarjojen voittajat.

Yrityksistä ja yhteisöistä saatava ensivaikutelma tapahtuu usein heidän verkkosivuillaan tai mobiilipalvelulla. Tämän vuoksi sivustojen ja palveluiden laadukkuuden merkitystä ei voi liikaa korostaa.

FWA haluaa nostaa esiin verkkosivujen merkityksen liiketoiminnan menestystekijänä. FWA:n tavoite on vahvistaa graafisen muotoilun, innovatiivisuuden ja viestinnän merkitystä suomalaisilla verkkosivuilla.

Finnish Web Awards haluaa palkita maamme parhaat nettisivustojen suunnittelijat ja tekijät. Suomen parhaiden nettisivujen -kilpailu järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2008 ja 10-vuotisjuhlan kunniaksi uusittu kilpailu järjestetään nyt ammattilaisille isossa mittakaavassa.

Sinä nettisivujen suunnittelijana tai toteuttajana määrittelet käytännössä yrityksen kiinnostavuuden, ja vaikutat siten ratkaisevasti yrityksen mielikuvaan ja sitä kautta syntyvään menestykseen. Visuaalisesti vaikuttavien ja toimivien nettisivujen suunnittelu ja toteutus edellyttävat näkemystä, lahjakkuutta ja osaamista. FWA tarjoaa erinomaiset puitteet saada kilpailuun osallistuville sivustoille näkyvyyttä julkisesti tapahtuvan äänestyksen ja erittäin ammattimaisen tuomariston työskentelyn kautta. FWA tarjoaa kotimaamme parhaille tekijöille foorumin esittäytyä, saada mainetta ja kunniaa sekä itselleen että asiakkailleen.

Ota yhteyttä